Secondary Teachers & Students – Vanessa Persaud

Vanessa Persaud, Secondary School Teacher

 

“I think it is my job as a teacher to prepare them [secondary school students] for life as citizens of the community that they are in and I try to make sure that whatever I do, whether it be computers or careers or communications technology, it shows them how best to participate in society.” Vanessa Persaud

« Je pense que c’est mon travail en tant qu’enseignant de les préparer [les élèves du secondaire] à la vie en tant que citoyens de la communauté dans laquelle ils se trouvent et j’essaie de m’assurer que quoi que je fasse, que ce soit des ordinateurs, des carrières ou des technologies de communication, cela leur montre comment participer au mieux à la société. Vanessa Persaud  

Short Interview

In her communications technology course, Vanessa collaborates with a colleague to create an interdisciplinary assignment that helps students in both classes to plan, communicate, and create a logo for a business. Vanessa’s class expands traditional notions of literacy to include visual literacy by allowing students to communicate meaning through logo design.

Serafini (2014), in the process of rethinking literacy and expanding the term beyond traditional modes of reading and writing, defines visual literacy as follows: “Visual literacy is about the process of generating interpretations from the meaning potentials available when transacting with visual images and multimodal ensembles” (2014, p. 23). Vanessa’s communication technology students conceptualize and design logos to understand their power within the real world, and develop their understanding of how to read and communicate through logos. Serafini (2014) writes, “The meanings constructed by audiences of digital and print-based media are shaped by particular worldviews, positions, values, ideologies, and experiences” (p. 25). Vanessa’s students have to negotiate with the students in the business class why and how to design the logos in particular ways to serve their need of bringing these products with the logos into real markets. Thus, the communications technology students have to interpret the underlying worldviews and ideological stances that the business students wish to convey to their potential buyers.

Une interview courte

Dans son cours de technologie des communications, Vanessa collabore avec un collègue pour créer un devoir interdisciplinaire qui aide les étudiants des deux classes à planifier, communiquer et créer un logo pour une entreprise. La classe de Vanessa élargit les notions traditionnelles d’alphabétisation pour inclure l’alphabétisation visuelle en permettant aux élèves de communiquer du sens grâce à la conception de logos. 

Serafini (2014), en train de repenser l’alphabétisation et d’élargir le terme au-delà des modes traditionnels de lecture et d’écriture, définit l’alphabétisation visuelle comme suit : ensembles multimodaux » (2014, p. 23, traduit de l’anglais). Les étudiants en technologies de la communication de Vanessa conceptualisent et conçoivent des logos pour comprendre leur pouvoir dans le monde réel et développent leur compréhension de la façon de lire et de communiquer à travers les logos. Serafini (2014) écrit : « Les significations construites par les publics des médias numériques et imprimés sont façonnées par des visions du monde, des positions, des valeurs, des idéologies et des expériences particulières » (p. 25, traduit de l’anglais). Les étudiants de Vanessa doivent négocier avec les étudiants de la classe de commerce pourquoi et comment concevoir les logos de manière particulière pour répondre à leur besoin d’amener ces produits avec les logos sur des marchés réels. Ainsi, les étudiants en technologies de la communication doivent interpréter les visions du monde et les positions idéologiques sous-jacentes que les étudiants en commerce souhaitent transmettre à leurs acheteurs potentiels.