Dan Carpino, Introducing Challenging Topics to Adult English as an Additional Language (EAL) Learners
Short Interview
Dan teaches advanced English classes at The Multicultural Council of Windsor and Essex County. He promotes oral discussion in his English as an Additional Language (EAL) classroom by introducing topics that relate to current and pertinent social events, new laws and government decisions. He encourages his adult learners to explore and expand their views as well as othersâ opinions on a variety of topics. While some topics may be controversial, opening such conversations in class allows Dan to communicate classroom and social rules of mutual respect among his students in the class and the broader community.
DĂaz-Rico (2012) writes, âIt is imperative that teachers encourage the language that is needed and desired by the students, and if that desire does not exist, to evoke those emotions and motivations as an integral part of instructionâ (p. 37). DĂaz-Rico continues, âInstruction â particularly in a second language â that is not meaningful and motivating to the learner becomes emptyâ (2012, p. 37). By allowing his students to discuss a variety of topics, Dan encourages the use of language that is relevant to studentsâ daily lives and interactions within their community. As DĂaz-Rico writes, âLanguage learning occurs within social and cultural contextsâ (2012, p. 78). Thus, language instruction becomes a task that supports students in gaining both the proper conventions of written and oral language as well as perspective and an opportunity to discuss social issues that affect their daily lives. DĂaz-Rico (2012) states, âProficiency in a second language also means becoming a member of the community that uses this language to interact, learn, conduct business, and love and hate, among other social activitiesâ (p. 78). Listen below as Dan shares his approach to engaging his EAL adult learners in discussing controversial topics.
Une entrevue courte
Dan donne des cours dâanglais avancĂ©s au Conseil multiculturel de Windsor et du comtĂ© dâEssex. Il favorise la discussion orale dans sa classe dâanglais comme langue supplĂ©mentaire en introduisant des sujets liĂ©s aux Ă©vĂ©nements sociaux actuels et pertinents, aux lois nouvelles et aux dĂ©cisions gouvernementales. Il encourage ses apprenants adultes Ă explorer et Ă Ă©largir leurs points de vue ainsi que les opinions des autres sur une variĂ©tĂ© de sujets. Bien que certains sujets puissent ĂȘtre controversĂ©s, lâouverture de telles conversations en classe permet Ă Dan de communiquer les rĂšgles de classe et sociales de respect mutuel entre ses Ă©lĂšves dans la classe et la communautĂ© au sens large.
DĂaz-Rico (2012) Ă©crit : « Il est impĂ©ratif que les enseignants encouragent la langue qui est nĂ©cessaire et souhaitĂ©e par les Ă©lĂšves, et si ce dĂ©sir nâexiste pas, dâĂ©voquer ces Ă©motions et motivations comme partie intĂ©grante de lâenseignement » (p. 37). DĂaz-Rico poursuit : « Un enseignement â ââen particulier dans une langue seconde â qui nâest pas significatif et motivant pour lâapprenant devient vide » (2012, p. 37, traduction de lâanglais). En permettant Ă ses Ă©lĂšves de discuter dâune variĂ©tĂ© de sujets, Dan encourage lâutilisation dâun langage pertinent pour la vie quotidienne des Ă©lĂšves et les interactions au sein de leur communautĂ©. Comme lâĂ©crit DĂaz-Rico, « lâapprentissage des langues se produit dans des contextes sociaux et culturels » (2012, p. 78). Ainsi, lâenseignement de la langue devient une tĂąche qui aide les Ă©lĂšves Ă acquĂ©rir Ă la fois les conventions appropriĂ©es du langage Ă©crit et oral ainsi quâune perspective et une occasion de discuter des problĂšmes sociaux qui affectent leur vie quotidienne. DĂaz-Rico (2012) dĂ©clare : « La maĂźtrise dâune langue seconde signifie Ă©galement devenir membre de la communautĂ© qui utilise cette langue pour interagir, apprendre, faire des affaires, aimer et dĂ©tester, entre autres activitĂ©s sociales » (p. 78, traduction de lâanglais). Ăcoutez ci-dessous pendant que Dan partage son approche pour impliquer ses apprenants adultes ALA dans la discussion de sujets controversĂ©s.
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